Online playlist

doggfather's

doggfather's

(beszámoló) Westcoast Takeover Tour Budapest

2019. november 22. - doggfather

Aki kimarad, lemarad…

73403935_10158211274054869_6272601278254153728_n.jpg

Azért az első mondat, mert, ahogy a kép is mutatja teltházas rendezvény volt, minden jegyet eladtak elővételben. Lassan húsz éve éve biztos járok hip hop/ rap bulikra, de nem nagyon emlékszem, hogy történt ilyen korábban, ha igen, akkor se sűrűn ez biztos.

Nem csak én lepődtem meg ezen, hanem a szervezők is, nem is lehetett gond nélkül bejutni, 19:00-es kapunyitás volt meghirdetve, de 19:30 előtt senkit be nem engedtek, figyelembe véve milyen timeline-t ígértek ez elég komoly csúszást feltételezett már sorba állás közben.

Fél kilencre értem oda, a magyarok legendásan hidegen hagynak, gondoltam a 20:45-os kezdés úgyis csúszik, simán benn vagyok, nem maradok le semmiről.

Na, nekem már csak 10 perces sort kellett kivárni, de NEM volt csúszás, a magyarok végeztek is mire beértem gyakorlatilag, Saiid tolt még 2 nótát kábé, mire a mercs asztalt megtámadtam.

Mert mercs az volt! Póló minden előadóval, turnés dzseki, James Savage idei film/filmzene dvd/cd kombója is (ezt meg is vettem gyorsan).

A helyszín a Cinema Hall, ahol jártam már korábban meg voltam vele elégedve, bár a dürert hangulatosabbnak tartom, de sokan voltunk itt jobban elfértünk.

A közönség vegyes volt, a pimp my ride nézőktől a szokásos kőrappes arcokig mindenki képviseltette magát, és nagyon élvezte a bulit.

20:50-kor DJ Hoppa el is kezdte a warm up szettjét, 10 percet tolt, és azt egész jól.

Az első előadó Problem (őt legalább a DJ Quik-kel közös EP/LP-je miatt érdemes ismerni, mert az(ok) zseniálisak voltak), aki igazi hype manként tüzelte a közönséget. Volt saját száma is, de a 20 perce jelenetős része tisztelgés volt Compton (Kalifornia) előtt, és az ottani legendák előtt. Tudott hangulatot csinálni, az egyik legjobb „előzenekar” volt, akit valaha láttam.

Demrick tolta másodikként a maga 20 perces blokkját, ő már ugye kicsit komolyabb diszkográfiával rendelkezik szóló, illetve csapatlemeze is volt már az évek alatt, és ő nem is először jár Magyarországon, volt szintén Xzibit-tel, és B-Real-lel Serial Killers-ként már itt. Azóta sokat fejlődött, de a side szerepet se engedte el, de erről később még lesz szó.

A harmadik, és akit nagyon vártam James Savage volt. Aki nem tegnap óta hallgat hip hopot, az emlékezhet rá, ő a 90-es években volt igazán aktív a Def Jam kiadónál tolta Jayo Felony néven, és kiadott 2 nagyon jó lemezt (másik kettő kevéssé sikerest is, de azt már underground kiadóknál). Na rajta látszott, hogy a régi iskola híve. Minden számot végigjátszott, rendes durva verzéi, és refrénjei voltak, nem csak ez a manapság szokásos 2 perces kis verze 2-3 refrén divat szerinti számokat adta. Tolt egy freestyle-t is (bár ez lehet már elhangzott 20+ alkalommal a turné korábbi állomásain), illetve a friss (feljebb említett) Xzibit kiadójánál kiadott lemezéről is volt zene rendesen.

Eltelt 70 perc, elköszöntek, elmentek szünetre, mondván, hogy mindjárt jön Xzibit.

Hogy Ras Kass nem lesz tudtam egy hete, mikor lecserélte a Westocast takeover turnét az Onyx Snowmads turnéjára, de ez többeknek meglepetés volt, én mondtam el nekik, mert a szervezők nem nagyon hirdették, hogy mégse jön, pedig be volt ígérve. Egyébként nem csak hozzánk nem jött, a turné utolsó 3 állomásán már nem volt ott.

Szóval volt 10 perc szünet, és jött Mr X to tha Z!

Nem csalta el a sót ő sem, tisztességes 50 perces koncertet adott (ami rap bulik, fellépések esetében átlagosnak mondható). Azonban egyet kell, értsek Sixx-szel, aki egylemezes, egyszer volt híresnek írta le őt, mert Xzibit úgy csinált mintha tényleg az lenne. A show gerincét a restless lemeze adta, a Napalm, a weapons of mass distruction, illetve a full circle lemezekről semmit se vettem észre. Pedig a hey now (mean muggin), a muhf##ka, vagy a concentrate számok simán vannak olyan jók, hogy eljátszhatók. Ezzel szemben volt a 2001-ről is, illetve Snoop lemezéről a bitch please is (mondjuk ez okés, mégis ezzel lett híres). Volt Nate Dogg tribute kétszer is nála, illetve ő is, és korábban a többiek is reklámozták a turnét rendesen, meg elmondták, hogy ez az utolsó állomás, de ez nem látszott rajtuk, vagyis, hogy több mint egy hónapja szántják Európát körbe.

A show végén egyesével felhívott mindenkit, mindenkivel tolt egy közös nótát, abban a sorrendben, ahogy felléptek. Demrick volt az első, mondjuk ő majdnem végig fenn volt, a side szerepét is bevállalta.

A bulinak hirtelen lett vége, ahogy végzett elköszönt, levonultak, DJ Hoppa játszott még pár percet, és viszlát.

Összességében hatalmas egy buli volt, örülnék, ha más crew is tolna hasonló európai turnét (annak meg még jobban, ha ide is eljutna).

És ahogy kezdtem, aki kimarad, lemarad

.

.

.

.

ÉS BÁNHATJA IS…

A bejegyzés trackback címe:

https://dogg-n-roll.blog.hu/api/trackback/id/tr9415319944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása